Cookies:

Ta strona używa plików cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze.
Rozumiem, zamknij ten komunikat. Aby dowiedzieć się więcej, proszę przeczytać o naszej polityce cookies.

150-casual-female-in-red

Jeśli cierpisz na zapalny ból pleców, wprowadzenie kilku zmian do Twojego stylu życia może naprawdę ograniczyć odczuwany przez Ciebie codzienny dyskomfort. Te niewielkie zmiany mogą wyeliminować powody codziennej frustracji. Chociaż niektóre porady mogą być pomocne w przypadku krótko- lub długotrwałego mechanicznego bólu pleców, dział ten jest przeznaczony głównie dla osób z zapalnym bólem pleców.

ŻYCIE CODZIENNE

Sen, prowadzenie samochodu czy robienie zakupów to tylko kilka z wielu codziennych czynności, które wydają się nam oczywiste. Jeśli cierpisz na zapalny ból pleców, możesz ograniczyć niedogodności w wykonywaniu codziennych czynności w następujący sposób:

  • W czasie długiej podróży samochodem zaplanuj regularne przerwy na spacer i rozciągnięcie mięśni.
  • Spróbuj zamówić zakupy przez Internet, by nie nosić ciężkich siatek.
  • Porozmawiaj ze swoim lekarzem lub fizjoterapeutą lekarzem o możliwości wykonywania prostych ćwiczeń rozciągających oraz różnych sposobach wspierania lędźwiowego odcinka pleców.

W PRACY

Praca to miejsce, w którym ból pleców może często prowadzić do problemów. Oto kilka pomysłów, które warto rozważyć, by ograniczyć trudności w pracy:

  • Należy powiedzieć o problemie zdrowotnym – współpracownikom, kierownikowi działu kadr, przedstawicielowi związków zawodowych i/lub pracodawcy.
  • Pracodawca może zapewnićCi opiekę specjalisty medycyny pracy.
  • Warto rozważyć zmianę godzin pracy lub pracę w domu.
  • Jeśli masz konkretne problemy ze środowiskiem pracy lub warunkami biurowymi, możesz poprosić o przeprowadzenie „oceny stanowiska pracy”. Należy sprawdzić wyposażenie i upewnić się, że jest bezpieczne i dostosowane do Twojego stanu zdrowia.
  • Warto uzyskać informacje na temat wszelkich świadczeń, do otrzymania których możesz być uprawniony/uprawniona.

Siedzenie przy biurku przez większość dnia może powodować sztywność i ból pleców. Należy regularnie wstawać (np. gdy rozmawiasz przez telefon), spacerować i rozciągać się, aby nieco zmniejszyć dolegliwości bólowe i dyskomfort w ciągu dnia.

REGULARNE ĆWICZENIA

Regularne ćwiczenia fizyczne, choć nie mają właściwości leczniczych, mogą zmniejszać objawy bólowe związane z niektórymi chorobami zapalnymi. Niektóre rodzaje ćwiczeń mogą być dla Ciebie lepsze od innych. Dlatego należy porozmawiać z lekarzem o tym, jakie ćwiczenia będą najbardziej odpowiednie dla Ciebie.

Dodatkowe informacje na temat regularnych ćwiczeń można uzyskać na stronie www.poruszycswiat.pl

PODRÓŻE

Podróże często wymagają odpowiedniego planowania , a jeśli cierpisz na zapalny ból pleców, mogą być konieczne określone zmiany. Oto kilka wskazówek, by podróż przebiegła bezproblemowo i przyjemnie:

  • W przypadku podróży samolotem albo dalekiej podróży autokarem lub koleją należy poprosić lekarza lub fizjoterapeutę o zaproponowanie zestawu ćwiczeń, które można wykonywać w pozycji siedzącej.
  • Jeżeli to możliwe, podczas podróży warto regularnie wstawać, by rozciągnąć się i pospacerować.
  • Zawsze należy mieć ze sobą recepty z przepisanymi lekami.
  • Można także poprosić lekarza o wystawienie oficjalnego zaświadczenia z informacją o przyjmowanych przez Ciebie lekach i ich przeznaczeniu.

Dokonując rezerwacji, warto upewnić się czy będą dostępne udogodnienia typu : basen, sala ćwiczeń, gabinet masażysty/ fizjoterapeuty)

BÓL PLECÓW
KWESTIONARIUSZ OBJAWÓW

Istnieją różne rodzaje bólu pleców, dlatego tak ważne jest jak najwcześniejsze ustalenie, jaki ból występuje u Ciebie, by móc go odpowiednio leczyć. Jeżeli cierpisz na ból pleców od co najmniej 3 miesięcy, wypełnij Kwestionariusz Objawów, aby pomóc sobie i swojemu lekarzowi w ustaleniu, czy ten rodzaj bólu może mieć podłoże zapalne.